Ankara – Polatlı – Gordion Turu

Sürekli gidip görmek istediğim Midas timülüsüne pedal çevirmeye başladım. Evime tam 100 km. uzaklıkta bulunuyor. Bisiklet ile gidip gelerek bir günde 200km. yol yapacak aynı zamanda bu uzaklık ile kendi rekorumu kıracağım.

İlk durağımız Polatlı olacak. Yol üzerinde Gökhan Kocatepe arakadaşım tura katılacak. Polatlı’ya onunla gideceğime kendisine söz vermiştim. Polatlı girişinde ise burada ikamet eden Mustafa Sevincel abimiz turumuzda bizimle olacak.

Polatlı’ya varana kadar bisikletlerimiz ile neredeyse 30 km hızın altına düşmedik. Polatlı girişinde Mustafa aimiz bizi bekliyordu. Polatlı tabelasında bir hatıra fotoğrafı alarak ilçe merkezine doğru pedallamaya başladık. İlk olarak Sakarya Şehitliği ve Zafer Anıtı’nı ziyaret ettik.

Daha sonra karnımızı doyurmak için bir restorana uğradık.

Etli etmeklerimizi yedikten sonra buraya 17 km uzaklıkta olan son gezi noktası Gordion Müzesi ve Midas Timülüsü’ne doğru yola çıktık.

Polatlı – Gordion Müze arası yol bisiklet ile biraz zorlu olduğunu belirteyim. Asfalt düzgün değil ve yer yer eğim bulunuyor. Yaklaştığınızda Timülüs kenidini ele veriyor. Düzlük alanda yükselen tepecikler dikkatinizi çekiyor.

Gordion’a vardığımızda Gökhan ile beraber ilk Gordion Müzesini daha sonra yolun karşı tarafında yer alan Midas Timülüsü’nü ziyaret ettik. Buradan bir kaç kilometre ötede köy çıkışında ise Gordion antik kenti kalıntıları yer alıyor. Buraya geldik ancak zaman yeterli olmadığı için detaylı incelemeden tekrar yola koyulduk. Mustufa abi Polatlı’dan bizi uğurladı.IMG_0426

Hava kararana kadar Temelli’ye rahat bir biçimde hızlı olarak geldik. Burada kısa ir mola verdikten sonra Ümitköy yerleşim merkezine kadar karanlıkta yolculuk etmek zorunda kaldık ve hızımız çok azaldı. Yolda aydınlatma olmadığı için zifiri karanlık vardı.

Eve ulaştığımda saat 23.00 olmuş ve saatim toplamda 202 km. mesafeyi gösteriyordu.