Eskişehir Gezisi

Aklıma aniden gelen bir fikirle yüksek hızlı tren eşliğinde eskişehire giderek gezmek geldi. Hem bu sayede merak duyduğum yüksek hızlı tren ile seyahat etmek ve Eskişehir ilini gezme fırsatı bulacaktım. Bu gezide bana katılacak olan arkadaşım Fatih OĞUZ ile birlikte bir pazar sabahı Ankara Garından saat 7.00 de hareket eden trene atlayarak yolculuğumuza başladık.

Tren 90 dakika sonra eskişehire vardı. Vakit kaybetmeden önceden hazırladığım gezilecek yerler listesini ve haritaya göz atarak kendimize bir yol haritası çıkaracaktık. Gezimize hemen istasyon yanında bulunan Demiryolu Müzesini gezerek başlamak istedik. Müzeye yaklaştığımızda ortalık çok sesizdi ve kimseler ortada görünmüyordu. Dönerken uğrayabiliriz diye düşünerek hemen şehir merkezine doğru daldık.

Eskişehir Havacılık Müzesi

İstasyon yakınlarında bulunan Espark alışveriş merkezini ve Haller Gençlik Merkezine uğradık. Haller Gençlik Merkezinde çay içeriz diye düşünüyorduk. Espark alışverişveriş merkezinin yanından geçerek Haller Gençlik Merkezine ulaştık ancak kapıda bulunan görevli buranın saat 10.30 gibi açılacağını söyledi. Gezi çok kötü başlamıştı.

Sonraki durağımız olan Havacılık müzesine doğru yola çıktık.Yürüyüş mesafesinde olduğu için biz yayan gittik. Tramvay ile rahatça ulaşım için havacılık müzesi durağında inmeniz gerekiyor. Müze ile ilgili bilgiler için Eskişehir Havacılık Müzesi Gezisi yazısını okuyabilirsiniz.

Anadolu Üniversitesi

Müzeden çıkarken hemen karşıda bulunan ve öğrencisi olduğumuz Anadolu Üniversitesi kampüsüne girmek ve içerde bulunan Güzel Sanatlar Müzesini gezmek istedik. Kampüse giriş yaparken müzenin mesai saatleri dışında ve hafta sonları kapalı olduğunu öğrendik.

[/caption]
Anadolu Üniversitesi Kampüsü

Kampüste kısa bir turladıktan sonra odunpazarını ve çevresinde bulunan müzeleri gezmek üzere tramvaya atladık. Vişnelik durağına inerek Eskişehir Arkeoloji Müzesine ulaştık. Gezimizin en güzel kısmı bu müze olmuştu. Müze ile ilgili bilgiler ve notlar için Eskişehir Arkeoloji Müzesi Gezisi yazısını okuyabilirsiniz.

Eskişehir Arkeoloji Müzesi

Yakında yer alan odunpazarına doğru yöneldik. Restore edilmiş renkli konaklar uzaktan ilgimizi çekmeye başlamıştı bile. İlk olarak karşımıza Çağdaş Cam Sanatları Müzesi çıktı ve bura ile odunpazarı evleri gezimiz de başlamış oldu. Zaten çevredeki müzeleri gezerken odunpazarı evlerinide gezmiş oluyorsunuz.

Çağdaş Cam Sanatları Müzesi (Sol Kısımda)

Müze ile ilgili bilgiler ve notlar için Çağdaş Cam Sanatları Müzesi Gezisi yazısını okuyabilirsiniz. Müze çıkışından sonra semt içerisinde ufak bir tur atarak meydanda yer alan çay bahçesinde kısa bir mola verdikten sonra Kurşunlu Camisi ve Kurşunlu Külliyesine doğru yöneldik.

Kurşunlu Külliyesi ve Lületaşı Müzesi

Fotoğrafta külliye içerisinde çekildi. Hemen arka kısımda Lületaşı Müzesi girişi yer alaıyor. Külliye içerisinde yer alan Lületaşı müzesinide ziyaret ettikten sonra Şeyh Edebâli türbesine uğramak için semtin arka tarafına bulunan mezarlığa ulaştık.

Şeyh Edebali Türbesi

Büyük İslâm ve Türk adamlarına karşı her zaman ilgim olmuştur. Şey Edebali Osmanlı İmparatorluğu’nun kurucusu olan Osman Bey’in hocası ve kayınpederidir. Ayrıca Osmanlı İmparatorlığu’nuın fikir babası olduğu da söylenmektedir. Türbesi içerisinde yer alan küçük bir kum havuzu bölümü var. Ziyaretçilerin orada kumun üzerine birşeyler çizmesi ilgimizi çekmişti ve onlara ne yaptıklarını sorduk. Bize istek veya dileklerini çizdiklerini söylediler. Türbeden çıkarken ise dış kısımda kapının yanında bir kaç adet mumun yakılarak koyulmuş olduğunu gördük. Türbe ziyaretimizi tamamladıktan sonra tekrar odunpazarıevleri arasıda süzüldük. Bir sonraki durağımız Osmanlı Evi müzesiydi.

Osmanlı evine vardığımıza an bir hayal kırıklığı yaşadığımızı belirtmeliyim. Bizden önce gelen ziyaretçiler bir çok defa kapıyı çalışıyordu. Bizde yaklaşarak ne olduğunu anlamaya çalışıyorduk. Kapıyı açan bir bayan alaylı bir cevap vererek kapıyı açtı. Buranın aslında bir restoran olduğunu sadece müze olarak evin yapınısı görebilmek için cüzi bir miktar ödeyerek gezebileceğimizi söyledi. Bu durum karşısında şaşkınlığa uğradık ve yolculuğumuza bu noktayı atlayarak devam ettik.

Eğitim Karikatürleri Müzesi

Odunpazarı evleri arasından geçerek Eğitim Karikatürleri Müzesine ulaştık. Müze ile ilgili bilgiler ve notlar için Eğitim Karikatürleri Müzesi Gezisi yazısını okuyabilirsiniz. Müze çıkışından sonra odunpazarı evlerinin arasından son bir kez geçerek meydan da yer alan süs eşyaları ve yöresel ürünlerin satıldığı küçük pazar yerine baktıktan sonra biraz park ve bahçeleri gezmeye karar verdik.

Bilim Kültür ve Sanat Parkı

Sazova semtinde yer alan Bilim Kültür ve Sanat Parkına gitmek üzere otobüse atladık. Aynı zamanda Sazova Parkı da denilen geniş alana kurulmuş olan bu park hakkında bilgi için Bilim Kültür ve Sanat Parkına Gezisi yazısını okuyabilirsiniz.

Park gezimizi tamamladıktan sonra dolmuşa atlayarak son durak Stadyum bölgesinde inerek şehir merkezine doğru tekrar yürümeye başladık. Niyetimiz porsuk çayına ulaşmak ve esbot ile porsuk çayı üzerinden Kentpark’a ulaşmaktı. Kısa bir yürüyüşün ardıktan istediğimiz noktaya ulaştık. Ayrıca buranın ayrı bir güzelliği vardı. Zamanımız kısıtlı olduğu için esbota atlayarak nehir üzerindeki yolculuğumuza başladık. Yaklaşık yarım saat süren yolculuğumuzun bir kısmını video kamerası ile kayıt ettim. Aşağıda yer alan bağlatıdan izleyebilirsiniz.

Kentpark gezisi ve park hakkında bilgi için Kent Park Gezisi yazısını okuyabilirsiniz.

Zamanımızın kısıtlı olması sebebiyle parktan erken ayrılmak zorunda kaldık. Çıkış kapısından otogra tarafına doğru yürüyerek tramvay durağına yöneldik. Şehirmerkezine yeniden döndüğümüzde Haller geçlik merkezine uğramayı düşündük. Haller geçlik merkezi içerisinde geçerek Espark alışveriş merkezinde kısa bir mola verdik.

Akşam yemeğimizi burada yedikten sonra İstasyona doğru yol almaya başladık ve gezimizi noktaladık.

“Eskişehir Gezisi” üzerine 3 yorum.