Currently browsing category

Karabük

kent-tarihi-muzesi

Kent Tarihi Müzesi ve Saat Kulesi

Safranbolu Kent Tarihi Müzesi Eski Hükümet Konağı Kastamonu Valisi Enis Paşa ile İlçe Kaymakamı Ahmet Bey öncülüğünde ilçe halkının maddi destekleriyle iki yıl içinde (1904-1906) “kale” olarak adlandırılan tepeye inşa edilmiştir. Tamamen kesme taştan yapılan bina, 800 m² kapalı bir alana ve bir de mahzen bölümüne sahiptir. Bina, tarih içinde …

icekaya-su-kemeri

Safranbolu Gezisi 2. Gün

İlk gün Tarihi Çarşı’yı ve çevresinde bulunan tarihi yapıları inceledim. İkinci gün Safranbolu’nun yukarısında yer alan Mencilis (Bulak) Mağarası, İncekaya Su Kemeri ve Tokatlı Kanyonu’nu gezeceğim. Uyanarak konağın alt katında bulunan sobada biraz ısındıktan sonra kahvaltı yapmak için çarşıya uğradım. Kahvaltının ardından çarşıda kısa bir tur attım. Ayrılmadan önce Mustafa …

safranbolu-sokaklari

Safranbolu Gezisi 1. Gün

14 Aralık günü bir günlüğüne bisikletim ile birlikte Safranbolu’ya giderek gezmek ve akşam tekrar dönüş yapmak istiyordum. Bir gün içerisinde gezebildiğim kadar noktayı gezerim diye düşünüyordum. Gezinin heyecanı ile uyku uyuyamadan sabah 6.15 gibi evden çıktım ve otogara doğru hızla pedallamaya başladım. Henüz güneş doğmadığı için karanlık hava, sabahın ayazı …