Olimpos, Olympos

İlk defa Olimposu’u geçen sene görmüştüm. Ege ve Akdeniz bisiklet turumuz sırasında uğramış,  bir arkadaşımız tarafından dünyaca ünlü Kadir’in Agaç evlerinde kalmıştık. Bir günlük ziyaretimde bölgeye hayran kalmıştım. Geçtiğimiz günlerde ise bir hafta arayla Olimpos’a 2 defa gittim.

13310567_10154131933483936_2758265064335289684_n

İlk gezimizi kardeşimle beraber tamamen Olimposa ayırdık. Ankara’dan 10 saat süren uzun bir yolculuğun ardından ulaştık. Sabah erken saatlerde Kadir’in Ağaç Evleri’ne giriş yaparak kendimizi ikram edilen sabah kahvaltısında bulduk.

kahvaltiAylardan Mayıs olunca tatil sezonu başlamıdığı için sakin. Yalnız bu yaz turizm sıkıntılı günler geçirse de diğer bölgelerden farklı olarak yerli turistlerin özellikle gençlerin tercih ettiği bir nokta olduğu için çok ta sakin değil. 🙂

kadirin-agac-evleri

Olimpos’da konaklama için okuyun, Kadir’in Agaç Evleri.

deniz

Kahvaltının ardından ilk günümüzü Deniz ve Olympos Antik Kenti’ni gezmek için ayırdık. Burada Olympos Antik Kenti içerisinden geçerek denize ve kumsala ulaşıyorsunuz. Müzekart ile giriş yapabilirsiniz veya Plajkart denilen 10 geçişlik kart alarak geçiş sağlayabilirsiniz.

cirali

Sahili çakıl taşlı ve denizi harikadır. Olimpos’un küçük sahili hemen Çıralı sahihili ile birleşerek bir kaç kilometre uzunluğa erişir.

Deniz de biraz serinleme ve birkaç saatlik güneşlenmenin ardından geri dönerek antik kenti gezmeye başlıyoruz. Bir kaç saatimizi harcayarak antik kenti keşfettik ve akşam yemeği için Kadir’in ağaç evlerinin yolunu tuttuk.

antik

Akşam kamp ateşi eşliğinde güzel bir yemeğin ardından yolculuğun ve günün yorgunluğunu atmak için uykuya daldık.

Yörük obasında güzel bir sabah ve güzel bir kahvaltı 😀

obaBügün 15 km kadar bir yürüyüşümüz olacak ve enerji sağlam bir kahvaltı yapmamız gerekiyor.Ağaç evlerin arasında gezen civcivler ve Çiko’yu izleyerek kahvaltımızı yaptık. Sahilin yolunu tekrar tutarak Çıralı’nın yolunu tuttuk. Hedefimiz Yanartaş’a ulaşmak ve Sucuk pişirmek. 😀

Olympos Antik Kenti içerisinden geçerek sahile ulaştık. Sahilden bir kilometre yürüdükten sonra sahil yoluna geçerek yürümeye devam ettik. Sahilin sonlarında doğru etrafımızda ki güzellikler gerçekten büyüleyici olmaya başladı. Toğrağın rengi  değişmeye başlar ve ara sıra dev agaçlar boy gösterir. Hep o belgeseller de izlediğimiz Serengeti gibi mübarek.  Gözlerim Zebra, Aslan, Bufalo aramay başladı. Aynı zamanda sahil ile oteller arasında yer alan büyük bölge kampçılar tarafından da tutulmuş. Dikkatli bakınca etrafta ağaçlar altına gizlenmiş çadırlar görüyorum.

cirali2

Yol sahil sonunda bulunan tepeciğin hemen yanından yukarı doğru dönüyor ve yürümeye devam ediyoruz. Sol tarafımızda pansiyonlar, sağ tarafımızda doğa kilometrelerce yürüyoruz.

Chimera, Yanartaş

Sıcakta kilometreler yürüdükten sonra ulaştık ama yarım saat yürümüşüz gibi hissettik. Ören yeri giriş ücreti olan 6 lirayı görevliye ödeyerek tırmanmaya başladık. 1 kilometre antik yoldan tırmanıyorsunuz ve bu hiç kolay değil. Yol üzerinde antik dönemlerde yapıldığını düşündüğüm büyük merdivenler bulunuyor ve eğim çok fazla. 🙂

Yanartaş’a ulaştıktan sonra ise o atmosfer anlatılamaz yaşanır. 🙂

yanartasAteş üzerinde sucuk pişirip, kahvelerimizi demledikten sonra biraz denizi izledik. Pişirdiğimiz sucukların çoğunu turistlere ikram ettik. “Nice Picnic, thanks.” 🙂

kahveBurdan itibaren dönüş yolunda ise sürekli sağda solda fotoğraf çekmek ile geçti.

olympos

Akşam asker arkadaşımın süpriz ziyareti ile çok sevindim. Gece geç saatlere kadar sohbet ederek baya eğlendik. 🙂

Yarın dönüş yolculuğu başlıyor ama bir hafta sonra tekrar geliyorum Olimpos.

“Olimpos, Olympos” üzerine 1 yorum.